Uitstapje - Reisverslag uit Stara Kamienica, Polen van AOC Oost - WaarBenJij.nu Uitstapje - Reisverslag uit Stara Kamienica, Polen van AOC Oost - WaarBenJij.nu

Uitstapje

Door: Jorni Krop

Blijf op de hoogte en volg AOC Oost

02 November 2016 | Polen, Stara Kamienica

Hallo allen,

Vandaag was het geen werkdag maar we gingen verschillende locaties bezoeken. We reden om 7:30u weg, omdat het 1,5u rijden was naar de locatie. Hierdoor stond het ontbijt om 7:00 al op tafel.

We begonnen onze dag bij een vergelijkbare school als ons. We verwachtten dus dat er een grote groep mannen stonden, waar we de dag mee door moesten komen. Tot grote verbazing van iedereen, was het een groep vol met vrouwen, wat overigens niemand erg vond. Het begon met kennismaken met elkaar d.m.v. een spel. Vervolgens werden we opgesplitst in verschillende groepen waar we gingen bloemschikken. We moesten een bloemstuk maken van een pompoen. Doordat de Poolse meiden gebrekkig Engels spraken, kwamen we er met handen en voeten prima uit. De bloemstukken werden gepresenteerd bij de hoofdingang en er werden verschillende foto's vanuit alle hoeken genomen. Na het harde werken kregen we koffie met cake aangeboden wat zeer lekker was maar toch iets anders dan hier..

Na de koffie reden we naar een soort plantenmuseum. Een grote kas die in verschillende plantengroepen ingericht was met watervallen en dieren, waardoor je er prachtig doorheen kon lopen. Na een uur hadden we alles bekeken en genoten van onze wandeling.

De lunch was klaar dus reden we weer terug naar de school om met de Poolse studentes een hapje te gaan eten. Soep met schnitzel en aardappelen werden geserveerd voor ons. Een andere cultuur, ander eten, maar het smaakte perfect. Doordat we een verbluffende indruk hadden achtergelaten werden we uitgebreid met knuffels bedankt door onze Poolse vriendinnen. Ze hoeven overigens niet lang te treuren want vrijdag komen ze onze kant op om ons te helpen met de werkzaamheden die wij hier op dit moment doen.

Na weer 1,5u terug rijden naar ons verblijf was het al laat en had niemand meer zin om te gaan koken. We besloten om uit eten te gaan, wat een zeer goede keus was. Een hoofdgerecht met toetje en bier kost nog geen €10.

Kortom, het was een geslaagde dag en hebben nu ook kunnen zien hoe onze Poolse "collega's" te werk gaan. Morgen gaan we de bergen in om een mooie wandeling te maken. Er is net verse sneeuw gevallen, dus niets staat een mooie wandeling in de weg. Meer over onze dag van morgen, lezen jullie morgen.

Graag tot morgen,

Jorni Krop